Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Mathias Kallio får ny roll inom Di-gruppen

Publicerad: 29 maj 2019, 07:27

Foto: Andreas Elgstrand

Mathias Kallio lämnar rollen som affärsområdeschef i samband med omorganisationen inom BBM.


Ämnen i artikeln:

MedievärldenMathias KallioDagens Media

Som del i omorganisationen på Bonnier Business Media (BBM), där man istället kommer börja arbeta efter en matrisorganisation, lämnar Mathias Kallio sin roll som affärsområdeschef för Medievärlden, Dagens Media och Resumé. 

Istället går han in i en nyinrättad roll som affärsutvecklingschef inom Di-gruppen, rapporterar Medievärlden. I den nya rollen kommer han arbeta i nära samarbete med Mikael Salo, chefredaktör på Aktuell Hållbarhet.

– Vi kompletterar varann bra med hans redaktionella bakgrund och mitt affärsfokus, säger Mathias Kallio, till sajten. 

Peter Fellman beskriver Mathias Kallios nya uppdrag som en nyckelroll inom den nya organisationen. 

Mathias Kallios koppling till Dagens Media går långt tillbaka i tiden då det var han, tillsammans med Rolf van den Brink och Henrik Meerburg, som grundade tidningen 1998. Sedan 2015 har han varit verksam inom olika roller på Bonnier först som ansvarig för Dagens Industris printaffär, sedan som affärsområdeschef för Resumé och sedan sommaren 2018 även för Dagens Media och Medievärlden. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.