Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Martin Lidberg frontar nytt träningsmagasin

Publicerad: 11 Mars 2011, 11:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

Brottaren Martin Lidberg och chefredaktören Tomas Borgå startar träningstidningen Stark Magasin. De ger sig därmed in i ett hårt konkurrensutsatt segment.


Det första numret kommer ut i mitten av april. Tidningen trycks till en början i 20 000 exemplar.

– Vi riktar oss till alla som gillar kost och träning, men tonvikten ligger på en målgrupp kring 30 år, säger Tomas Borgå.

Stark Magasin har knutit flera expert och kända träningsprofiler till tidningen. Bland skribenter och experter hittar vi namn som journalisten och boxaren Åsa Sandell, äventyraren Johan Ernst Nilson, kostexperterna Fredrik Paulun och Zarah Öberg, starka Magnus Samuelsson och löparen Malin Ewerlöf Krepp. Som experter ser vi även Magnus Nylander, medicine doktor och nutritionist, Michael Tonkonogi, docent som förespråkar barnstyrketräning, samt Johnny Nilsson, som skrivit flera böcker om bland annat träningslära.

– Som alltid vill man göra något som är lite speciellt. Vi vill att alla utövare och experter i tidningen ska ge konkreta tips om vad som fungerar för dem. Tidningen ska vara väldigt hands on. Det finns många etablerade träningstidningar, men vi känner att vi särskiljer oss med våra skribenter och experter.

Stark Magasin distribueras via Interpress. I år blir det fyra nummer, men ambitionen är att bli en månadstidning.

– Vi har tagits emot jättebra av annonsörerna. Jag har startat en hel del tidningar tidigare och är inte van vid den här typen av positiv respons. Vi tillför något nytt till segmentet.

I samband med att tidningen kommer ut blir det en kampanj i butik. Fram till dess marknadsför man sig via sociala medier.

– Våra skribenter är också ute och syns och talar om tidningen.

Stark Magasin finansieras och ägs av Tomas Borgå och Martin Lidberg. Annonsförsäljningen sköts av Elite Media Partner.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.