Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Marijuanatidningen inleder storoffensiv

Publicerad: 25 Januari 2016, 09:52
Uppdaterad: 25 Januari 2016, 10:04

”MG” riktar sig till knarkhandlare – lanseras nu mot allmänheten.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media i USA

”Ansvarsfull handel” och ”Kapitalisera på livsstilstrenden”. Puffarna påminner om vilket affärsmagasin som helst.

Men MG – som nu inleder en storoffensiv – riktar sig till en speciell typ av affärsmän: knarkhandlare. 

Varje bransch med självaktning har sin egen affärstidning. Marijuanabranschen i USA är numera inget undantag.

”Ny amerikansk tidskrift för knarkhandlare! MG är en helt ny b2b-tidskrift som riktar sig till de som säljer cannabis och marijuana, som numera är lagligt i vissa delstater”, skriver nyhetsbrevet Vassa Eggen i sin senaste utgåva.

Det är dock inte sant. ”MG”, utgiven av Californiabolaget Cann Media Group, lanserades redan i somras.

Vad som nu har hänt är att ”MG” inleder en offensiv för att nå ut bredare. I början av januari lanserades tidningen mot allmänheten då den blev tillgänglig att köpa via butiker och tidningskiosker.

– Amerikanerna är inte bara engagerade utan tar nu en mer proaktiv inställning till ett alltmer relevant och vitalt ämne, säger publishern Darren Roberts, i ett pressmeddelande om lanseringen.

Tidningen, ett glossy magasin, utkommer med ett nummer per månad och utlovar fullödig bevakning av cannabisbranschens aktörer, människor och produkter.

Cann Media Group beskriver sig som ett ”integrerat medie- och marknadsföringsbolag" inriktat på Cannabissektorn. Publishern Darren Roberts har ett förflutet på AVN Media Network, som täcker porrindustrin.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Dagens Media i USA

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.