Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

"Många vill ha ett djupare engagemang"

Publicerad: 12 september 2012, 12:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:11

Aller Media drar igång en konceptavdelning. Dagensmedia.se har pratat med avdelningens chef Anna Lund Jeppsson om tankarna kring projektet.


EH

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Anna Lund Jeppsson har tidigare varit säljledare för Aller Medias KAM-grupp. Tidigare har hon bland annat jobbat som annonssäljare på Talentum och Bonnier.

Nu tillträder hon som chef på Aller Medias nya konceptavdelning, som ska skapa konceptuella lösningar till kunderna och stötta de kundansvariga säljarna.

–  Det här är det hittills roligaste uppdraget och det känns väldigt spännande och utmanande att utveckla och göra affärer på ett friare sätt, säger hon till dagensmedia.se.

Hon säger att det från kundernas sida finns ett stort behov av ett större engagemang, något som den nya avdelningen kan erbjuda.

– Affärerna runt tidningars varumärken ser inte ut som de gjorde för bara några år sedan. I dag finns våra varumärken på så många olika plattformar och arenor. En affär består inte längre av att man köper en annons. Många kunder vill ha ett djupare engagemang och ett fördjupat samarbete med våra varumärken. Därför behövs en konceptavdelning, säger hon.

Till en början kommer Anna Lund Jeppsson att arbeta tillsammans med kreativt ansvarige Helena Holmström för att starta upp avdelningen.

– Vi jobbar i nära samarbete med redaktionerna och tillsammans med Aller Custom Publishing, som består av redaktörer, produktionsledare och ad:s, skräddarsyr vi lösningar mot respektive titels målgrupp, säger hon.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev