Tidskrifter
Mamas tidigare chefredaktör till Kicks
Publicerad: 30 mars 2021, 07:10
Louise Bratt, mångårig chefredaktör på Bonnier-ägda Mama, lämnar tidningen för att bli contentchef på Kicks.
För skönhetskedjan Kicks blir arbetet med content allt viktigare för att driva försäljningen. Nu rekryteras därför Louise Bratt, i dag chefredaktör på Bonnier-ägda Mama till den nya rollen som contentchef.
Kicks satsning på content har intensifierats under 2020 genom mer integrerat, rörligt och interaktivt content. En del i det har varit satsningen på direktsändningar under rubriken ”Kicks Live”, där publiken kunnat ställa sina frågor live i kommentarsfältet under sändningen.
Louise Bratt uppdrag som contentchef blir att fortsätta satsningen på content samt att utveckla det utifrån vad som inspirerar, engagerar och konverterar Kicks kunder.
– Att få jobba strategiskt med hela spännvidden av innehållsformat, såväl befintliga som nya satsningar, är verkligen ett drömuppdrag – här finns en enorm potential, inte minst i den samlade skönhetsexpertis som finns inom företaget i dag, säger Louise Bratt i ett pressmeddelande.
Under Louise Bratts tid på Mama har Expressen och Lifestyle-gruppen, där Bonniers magasin ingår, slagits samman och skapat en gemensam organisation. Sedan dess har också Mama.nu flyttat in till Expressens domän och i samband med det samlades även Vi föräldrars expertmaterial under Mamas varumärke. Att Expressens premiumtjänst numera har innehåll från en rad magasinstitlar motiverade också tidningens nyligen genomförda prishöjning.
LÄS OCKSÅ: Mama.nu flyttar in hos Expressen.se
LÄS OCKSÅ: Expressen motiverar prishöjningen av Premium: ”En mycket vassare tjänst i dag”