Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Magasin Morberg läggs ner

Publicerad: 20 December 2011, 11:38
Uppdaterad: 6 April 2016, 07:19

För en månad sedan berättade Per Morberg om planerna på att avsluta samarbetet med Bonnier kring "Magasin Morberg". Istället läggs tidningen ner, kan dagensmedia.se berätta.


Ämnen i artikeln:

Content InnovationPer Morberg

För drygt en månad sedan lämnade Lars Frank Spoon Publishing för att starta upp det egna bolaget Content Innovation. Med sig tog han Per Boström, som också arbetat som konsult åt Spoon.

Tanken var då att ta med kunden Per Morberg och hans "Magasin Morberg", men nu skrotas alltså tidningen innan samarbetet ens påbörjats.

Anledningen sägs vara en "turbulent höst" och Lars Frank säger till dagensmedia.se att han är besviken över beskedet.

– Det var väl ganska nära att det hela blev klart, men nu blev det inte så. Personligen tycker jag att det är jättetråkigt för jag tror att vi hade kunnat göra något riktigt bra.

Vad betyder det här för Content Innovation?

– Vi bröt oss inte loss bara för Magasin Morberg så vi kör vidare. Det här är bara ett av uppdragen. Men självklart hade det varit kul att få jobba vidare med honom. Kanske ändrar han sig igen?

Varför tror du att tidningen lades ned?

– Det är nog bara Per Morberg själv som kan svara på det. Men han känner väl att han varken har tid eller pengar att driva tidningen vidare.

Hur mycket pengar bolaget förlorar på att inte få producera Magasin Morberg är också oklart.

– Vi hade inte direkt satt upp några direkta budgetar, så det är svårt att säga vilken typ av vinst den skulle kunna ge.

Har ni några andra kunder i dagsläget?

– Vi har uppdrag som vi tyvärr inte kan gå ut med ännu och det är främst uppdrag inom vårt huvudfokus content marketing.

"Magasin Morberg" lanserades 2010 och har enligt uppgift 6 000 prenumeranter. Utgivningsbeviset ägs fortfarande av Bonnier.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.