Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

LRF Medias nya säljchef: "Vi ska satsa på digital synlighet"

Publicerad: 23 April 2013, 12:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Nu är LRF Medias nya säljorganisation på plats. För Dagens Media berättar den nya säljchefen Kristina Tellander om förändringarna.


Ämnen i artikeln:

LRF Media

Det är en omfattande omorganisering i LRF Medias säljorganisation som nu avslutats. Med den nya säljorganisationen på plats är förlaget redo att börja ta marknadsandelar.

– Vi har delat upp säljorganisationen i olika segment som är organiserade efter våra titlar. De består av både inne- och ute säljare. Sedan har vi ett KAM team som jobbar med alla titlar och mot hela målgruppen, säger Kristina Tellander, försäljningschef KAM & creative på LRF Media, till Dagens Media.

Den nya säljorganisationen består av 30 personer i Stockholm och av 15 i Malmö samt kontor i Tällberg och Hudiksvall.

Den senaste personen in i organisationen är key account managern Linda Hansson som närmast kommer från familjeliv.se.

Målet med den nya säljorganisationen är att göra LRF Media till ett heltäckande förlag som kan erbjuda helhetslösningar.

– Vi tänker kreativt och kommer med nya lösningar till kunderna som vi tidigare inte haft. Vi kommer att börja jobba brett med advertorials och på så sätt kan vi erbjuda både marknaden och läsaren ett bra paket, säger Kristina Tellander.

LRF Media har tidigare legat efter när det gäller det digitala. Detta är något som den nya säljorganisationen ämnar att ändra på.

– Vi kommer givetvis att satsa mer på digital synlighet under året. Just nu kan jag inte avslöja så mycket mer än att tidningen Land blir först ut på nätet med en egen sajt. De mindre tidningarna kommer att få egna sajter pö om pö, säger Kristina Tellander.

Trots hot om papperstidningens död är Kristina Tellander optimistisk.

– Jag har jobbat på LRF Media i en månad och på en kort period har jag hunnit med rätt mycket. Vill man tillräckligt mycket så kan man lyckas. Alla här vill mycket och genom samarbeten och nytänk så funkar det.

Resan mot marknadsandelarna inleds med ett turnerande releaseparty dit alla mediebyråer är inbjudna. Turnén startar i Malmö, fortsätter i Göteborg och avslutas i Stockholm.  

– Vi vill sprida budskapet att vi är ett levande mediehus. Istället för en timmes redovisning av våra nyheter kommer vi ha en stor fest, ett levande event helt enkelt, säger Kristina Tellander.

Event är något som LRF Media kommer att satsa på som marknadsföringskanal. Bland annat kommer de öka sin närvaro i butiker i samband med att nya nummer av tidningarna kommer ut.

Frida Wickberg

Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.