Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

LRF Media skrotar Boggi

Publicerad: 4 April 2013, 03:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

Efter storförlusten – nu skrotar LRF Media tidningen Boggi som egen rygg.


Ämnen i artikeln:

LRF Media

Boggi är tidningen för alla som ”arbetar med stora och tunga maskiner”. Läsarna har kunnat få veta allt om dumprar, hjullastare, grävmaskiner, dynamit, snygga lastbilar och tuffa utmaningar inom entreprenad – i vackra fyrfärgsreportage.

Nu har LRF Media beslutat att skrota tidningen, med en upplaga på 8 500 exemplar, som egen rygg.

– Som egen produkt kommer den att upphöra. Vi väljer istället att flytta in materialet i tidnignen ATL, som Boggi även tidigare varit en del av, säger Ruben Jacobsson, vd för LRF Media.

Nyligen kunde Dagens Media berätta att LRF Media gör en förlust på över 50 miljoner kronor för helåret 2012. Men enligt Ruben Jacobsson är beslutet att plocka bort Boggi som egen produkt inte en sparåtgärd. För redaktionen ska förändringen inte få några större konsekvenser.

– Det här handlar om att vi satsar på ATL som produkt, som ju är en av våra största tidningar, säger Ruben Jacobsson.

Boggi ska i framtiden vara en ”entreprenörsbilaga” i ATL, som har en upplaga på 40 000 exemplar.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.