Få hela storyn
Starta din prenumeration
Tidskrifter
Publicerad: 4 April 2013, 03:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50
Efter storförlusten – nu skrotar LRF Media tidningen Boggi som egen rygg.
Ämnen i artikeln:
LRF MediaBoggi är tidningen för alla som ”arbetar med stora och tunga maskiner”. Läsarna har kunnat få veta allt om dumprar, hjullastare, grävmaskiner, dynamit, snygga lastbilar och tuffa utmaningar inom entreprenad – i vackra fyrfärgsreportage.
Nu har LRF Media beslutat att skrota tidningen, med en upplaga på 8 500 exemplar, som egen rygg.
– Som egen produkt kommer den att upphöra. Vi väljer istället att flytta in materialet i tidnignen ATL, som Boggi även tidigare varit en del av, säger Ruben Jacobsson, vd för LRF Media.
Nyligen kunde Dagens Media berätta att LRF Media gör en förlust på över 50 miljoner kronor för helåret 2012. Men enligt Ruben Jacobsson är beslutet att plocka bort Boggi som egen produkt inte en sparåtgärd. För redaktionen ska förändringen inte få några större konsekvenser.
– Det här handlar om att vi satsar på ATL som produkt, som ju är en av våra största tidningar, säger Ruben Jacobsson.
Boggi ska i framtiden vara en ”entreprenörsbilaga” i ATL, som har en upplaga på 40 000 exemplar.
Erik Wisterberg
Ämnen i artikeln:
LRF Media