LRF lockar annonsörer med skaldjursfrossa

2017-05-19 16:16  

Budskapet till kunderna: Skynda och köp annonser för 100 000 – så får du frossa i skaldjur.

"Kära annonsör – boka rejält med annonsutrymme i tid, så att du inte missar årets Skaldjursbuffé"

Så inleder LRF Media erbjudandet till sina kunder.

Under två dagar i september ska förlagets "VIP-annonsörer" få slå runt på Marstrand på västkusten. För att kvalificera sig som "VIP-annonsör" ska man ha "bokat annonsutrymme för 100 000 eller mer", enligt kampanjen.

Kristina Tellander är försäljningschef på LRF Media.

– Vi har fått positiv respons, och många anmälningar, säger hon. 

LRF Media sålde och skrotade under förra året en stor del av sina titlar, och lyckades vända flera år av förlust till vinst. 2016 gjorde förlaget ett resultat på 57 miljoner kronor, jämfört med en förlust på 62 miljoner kronor året innan.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt