Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

LRF lockar annonsörer med skaldjursfrossa

Publicerad: 19 Maj 2017, 14:16
Uppdaterad: 19 Maj 2017, 14:48

Bild 1/2  

Budskapet till kunderna: Skynda och köp annonser för 100 000 – så får du frossa i skaldjur.


Ämnen i artikeln:

LRF Media

"Kära annonsör – boka rejält med annonsutrymme i tid, så att du inte missar årets Skaldjursbuffé"

Så inleder LRF Media erbjudandet till sina kunder.

Under två dagar i september ska förlagets "VIP-annonsörer" få slå runt på Marstrand på västkusten. För att kvalificera sig som "VIP-annonsör" ska man ha "bokat annonsutrymme för 100 000 eller mer", enligt kampanjen.

Kristina Tellander är försäljningschef på LRF Media.

– Vi har fått positiv respons, och många anmälningar, säger hon. 

LRF Media sålde och skrotade under förra året en stor del av sina titlar, och lyckades vända flera år av förlust till vinst. 2016 gjorde förlaget ett resultat på 57 miljoner kronor, jämfört med en förlust på 62 miljoner kronor året innan.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.