Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 8, 2014

Publicerad: 30 April 2014, 08:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:38

Kolla innehållet i nya numret.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Nummer 8, 2014, rymmer bland annat en stor special om sponsring & event, samt ett temapaket om tidskrifter – där Joakim Jonason, mannen bakom Diesels hyllade reklam, ger sin syn på hur tidskrifter bör återta sin sexighet. Vi pratar också med de största tidskriftsförlagen som berättar hur de arbetar för att förnya sina erbjudanden till annonsörerna.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

• Interna kritiken mot MTGx växer – anklagas för att rida på Viaplays framgångar

• Så blir världen år 2038 – här är de sex viktigaste trenderna enligt Zenith Optimedia

• Marknadschefsbarometern: Mer än 1 av 5 marknadschefer saknar kunskap om mobilen

Clear Channels vd William Eccleshare berättar om nya mobilkopplingstjänsten Connect, som nu lanseras i Sverige

JCDecaux om de nya stortavlorna: "Vi har fördubblat försäljningen"

• Hård strid i mäklarbranschen – nu utmanas Hemnets tätposition av flera uppstickare

• Varumärkeskoll: Stadsborna föredrar Audi – landsorten BMW

Coops återbäring blir jakt på poäng

• Mediebyråchefen om SBS Discoverys satsning på Big Brother: "Jag tror att de är helt desperata"

• Forskning & Utbildning: Djur ger en bild av varumärkets egenskaper – Tony Apéria: "Djur har mänskliga drag"

• Intervju med Kajsa Claude – svenskan som är byråchef på Ogilvy PR i Johannesburg, Sydafrika

• Backspegeln: Urban Hildning IUM minns dagspressens fajt om motorannonsörerna – idag är alla bilagor skrotade

• Dagens Medias Madeleine Östlund listar fem företag som har havererat på Twitter

• Hallå där Göran Greider, som sågar de senaste årens 1 maj-paroller: "De kostar väl typ en halv miljon att låta de här firmorna att ta fram en mening"

SPECIAL – SPONSRING & EVENT:

Ica tar nytt grepp om sponsringen – idén bakom Ica-såpan överförs till sponsringsarbetet

• Efter Sotji-OS – H&M växlar upp i sportsegmentet

Gyllene Hjulets ordförande om årets trender – och vikten av koppling till affärsnyttan

• Nya siffror visar att sponsring tar en allt större andel av den totala marknadföringskakan

• Företagen som riktar insatserna mot idrott och ungdomar – Ricoh: "Det är en trend bland oss större företag"

• Intervju med den amerikanske superregissören Hamish Hamilton: "Resan som jag har gjort är helt irrelevant idag"

• Krönika Niklas Birgetz och Stina Liljekvist: "En underhållande och lärorik kväll"

• Här är alla nominerade i Gyllene Hjulet 2014

TEMA – TIDSKRIFTER:

• Printundret som försvann – intervju med Joakim Jonason, skaparen av den legendariska Diesel-reklamen, om hur printmediet bör jobba för att bli sexigt igen

• Snabbhet är nyckeln till effekt – här är fem aktuella svenska tidskriftsannonser som lyckas bäst i alla mätningar

• Så jobbar de största tidskriftsförlagen med att förnya sig – "Kundernas behov styr utvecklingen"

Ledare: Plötsligt ville alla ha Diesel

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.