Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 21, 2015

Publicerad: 10 December 2015, 07:47
Uppdaterad: 10 December 2015, 07:57

Kolla in innehållet i årets näst sista utgåva av Dagens Media.


I årets sista nummer blickar vi in i 2016. Vi låter marknadschefer, mediechefer och byråchefer leverera sina viktigaste insikter om årets som kommer.

Dessutom summerar vi storannonsörernas medieinvesteringar under 2015, berättar om tv-kanalernas stora utmaningar vad gäller tablåerna nästa år, och fördjupar oss i dagspressens stora rabatter i print.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR ALLA ARTIKLARNA:

  • Annonsörerna som ökar – och minskar – mest vad gäller medieinvesteringar 2015
  • Kia-index kapar luften i mobilsiffrorna
  • Varumärkeskoll: Efter 25 år – Bingolotto upplevs fortfarande som spännande
  • Guldägget vill visa vad som gör skillnad – "Det unika ligger i hur du pratar"
  • Kritiken mot utomhusbolagen: "Digitalt – ändå analogt"
  • Debatt Fredrik Klar, MEC: "Dags för digital utomhus att bli digital"
  • Rabattfest hos dagspressen – "Det handlar om att man inte tar lika mycket betalt"
  • Expressen: Vi tappar 7 procent
  • Familjer med låg utbildning har fler prylar
  • Byrån som siktar på 1000 medarbetare: "Det viktigaste för oss just nu är tillväxt"
  • TEMA: SÅ BLIR 2016 – marknadschefer, mediechefer och byråchefer tycker till om året som kommer
  • Intervju med Splays nya Sverigechef Edit Brunner: "Splay är den friska fläkt jag tidigare har saknat"
  • Backspegeln: MEC:s vd Daniel Collin minns sin önskelista till tomten
  • Dagens Medias Madeleine Östlund listar 5 blixtkampanjer som vi minns
  • Hallå där Patrik Westander, vd på Westander, som startar Sveriges "möjligen första kurs i snällhet"
  • Calle JanssonDiscovery Networks: "Vi måste addera lite mer spets"
  • TV4-Gruppen: "Stora format blir ännu större"
  • MTG TV: "Kul att familjerna börjat titta på TV3"
  • Debatt Tore Thallaug: "Det är en gåta för mig hur politiker och myndigheter ser på näringslivsfrågor"
  • Ledare: "Content, mobilt och tv-cirkus"

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.