Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 1, 2014

Publicerad: 22 januari 2014, 09:29
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50

Kolla innehållet här.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I 2014 års första utgåva frågar vi 25 av landets vassaste kommunikationskonsulter om vad Sveriges marknadsförare måste bli bättre på i år, och vad deras enskilt viktigaste råd är.

Dessutom synar vi resultatet av elektronikedjornas långvariga priskrig, vi berättar om varför marknadscheferna har börjat välja bort dagspress, samt intervjuar Wiselys Kenneth Danielsson om varför han lämnar byrån – och vad som krävs av mediebyråerna för att bli bättre.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

Elgiganten förstärker dominansen – ökar avståndet till Siba, Netonnet och Media Markt

Fotoböckerna trängs med sin reklam i tv-rutan – "Det är svårt att differentiera sig"

SOK:s huvudsponsorer sätter press på den olympiska rörelsen – kräver stopp på kränkningar av mänskliga rättigheter

Årets byrå-undersökningen 2014: Proaktivitet viktigast för byråerna att förbättra, enligt kunderna

25 kommunikationskonsulter: Här är våra bästa råd till marknadscheferna 2014

Primetime blir ett slagfält i februari – MTG: "Det blir en tv-tablåernas big bang"

Elva branschorganisations-vd:ar: Det här är högst upp på vår agenda under året

Dagspressens digitala kapprustning – RTB, webb-tv och partnersajter ska ge nya intäkter

Marknadschefsbarometern: Dagspressens kris och nedskärningar oroar reklamköparna – en av tre marknadschefer svarar att det påverkar investeringsviljan

Hallpressens vd: "Jag tror vi själva bidrar till oron"

Tre reklambyråkreatörer om annonsörernas syn på hantverkskvalitén: "Vi måste kräva mer tid"

– Analys Carin Fredlund: "Toppkvalitet fås inte till bottenpris"

• " Lisbeth Salander har ersatt Moder Svea" – pr-chefen Joakim Lind forskar om fiktionens kraft i marknadsföringen

• Intervju med Kenneth Danielsson om varför han lämnar den digitala byrån Wisely: "Glappet mellan våra viljor blev för stort"

• Uppåt för Tre Kronor och Scream – gör rekordår 2013

– Kundrörelserna hos mediebyråerna och reklambyråerna

Tres vd Nicholas Högberg ska lyfta bannerbolaget Nordic Factory Solutions

• Reklamen i skidbackarna klarade snökrisen

Branschforum och Gyllene Hjulet slås ihop

• Debatt Sveriges Annonsörer: "Bundling är ett hot mot annonsörer"

Northcap köper in sig i Adquota

Branschflosklerna som du garanterat kommer att få läsa i branschpressen i år. Varje dag.

• Hur gick det sen Peter Kondrup, meteorolog på TV4, som inte är helt nöjd med att Expressen publicerat en väderprognos för hela 2014

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev