söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Läs Dagens Media på papper – här är nummer 4, 2012

Publicerad: 29 februari 2012, 09:15
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:31

Kolla innehållet i senaste numret.

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

FS

Fredrik Svedjetun

fredrik@dagensmedia.se


Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.

I nummer 4, 2012, berättar vi bland annat om det nya lagförslag som kan innebära ett dråpslag mot den växande event- och sponsringsbranschen.

Vi levererar även en extra bilaga som anknyter till Mediedagarna i Göteborg, Meg, där Dagens Media är partner.

Här är innehållet i huvudtidningen:

• Rätt mode ska lyfta Kappahl – klädjätten kastar ut F&B, men skär inte i marknadsföringsbudgeten

– H&M: "Det är fortsatt tufft – vi måste bli bättre"

• Svenska Spel tappar mark – digital offensiv ska rädda speljätten

• Privata vårdbolag köper reklam för 74 mkr – men Carema kapar reklamköpen efter skandalerna

• Lufthansa väcker reseälskare – lanserar appen Anywake ihop med DDB

• Skolorna gör mer reklam – ökar 15 procent

• Tydligheten gör Mekonomen till vinnare: "Vi följer våra ledord"

• Event hotas av ny lag: "Det skulle innebära ett enormt hårt slag"

• TV4-chefen om Robert Aschbergs kritik: "Jag känner inte igen mig"

• Hård mediebyråkritik mot tv-kanalernas lokala reklamoffensiv: "Lokala säljet slår mot trogna kunder"

• Nyheter24 sänder SM i e-sport: "Intresset växer lavinartat"

• MTG ska leverera yngre publik till "Postkodmiljonären" – snart premiär för storsatsningen "Miljonjakten"

• Analys Paul Frigyes: "Åtta faktorer för pressens framgång"

• Mediebyråer: "DN Stockholm är för dyr"

• Årets byrå 2012: Här är kundernas favoriter

– Kings vd: "Vi har många långvariga kunder och medarbetare"

– Analys Carin Fredlund: "Tänk vad rastlösheten kostar"

– Mediacom: "Vi kommer att granska rapporten"

• Han säljer outsourcade kommunikationsavdelningar

• Analys Stefan Melesko: "Varför ska Metro bort från börsen?"

• CASET: Garbergs gjorde Fortum mer omtyckt

• Forskning & Utbildning: Tryck på tomatens konsistens – och höj priset

• Stor intervju med Audis avgående Sverige-vd Jens Wetterfors – om drivkrafter och Audis varumärkesresa

• Settmans interaktiva tv-satsning

• 5 frågor till Bert Karlsson, som anklarar SVT för att göra ett spektakel av Melodifestivalen

• Hur känns det nu Estelle Bodén, avgående vd på Friday TV, vars efternamn hånas av Herman Lindqvist?

Här är innehållet i Meg-bilagan:

• Lösning: Belöna de trogna – New York Times går i bräschen för den nya betaltrenden bland medierna

• Intervjuer om framtiden med Tomas Brunegård, Stampen, Jonas Bonnier, Bonnier, Thomas Peterssohn, Mittmedia, Jonas Sjögren, SBS Media Group och Christer Björkin, vd på IDG.

• Hovets Bertil Ternert – i krisens centrum i över 20 år

• Enkät: Vilka medier betalar du för idag? Vilka betalar du för om två år?

• Publik eller medier – vem har makten?

– Brit Stakston: Vanliga människor kan träda fram och ta plats

– Thomas Mattsson: Sociala medier fylls av åsikter om traditionella medier

• UNT: Största utmaningen är att pengarna tar nya vägar

• Stor intervju med Frida Boisen: Uppdraget – att bygga GT:s varumärke

• Superlokalt och digitalt – reportage med bland andra Nacka Värmdö Posten

• Tre frågor till Gustav Martner, ordförande i Komm, som medverkar i seminariet "Det obegripliga mediet".

• Stampen: Annonser gratis – mot del av effekten

• Linda Nyberg tar Al Jazeera till Meg

• Panelen – med Johanna Fagrell Köhler, Mobiento, Cilla Benkö, vice vd SR, Staffan Dopping, K-Street och Ulrika Knutson, frilansjournalist

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev