Tidskrifter
Läs Dagens Media på papper – här är nummer 4, 2012
Publicerad: 29 februari 2012, 09:15
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:31
Kolla innehållet i senaste numret.
Ämnen i artikeln:
Dagens MediaDu som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.
I nummer 4, 2012, berättar vi bland annat om det nya lagförslag som kan innebära ett dråpslag mot den växande event- och sponsringsbranschen.
Vi levererar även en extra bilaga som anknyter till Mediedagarna i Göteborg, Meg, där Dagens Media är partner.
Här är innehållet i huvudtidningen:
• Rätt mode ska lyfta Kappahl – klädjätten kastar ut F&B, men skär inte i marknadsföringsbudgeten
– H&M: "Det är fortsatt tufft – vi måste bli bättre"
• Svenska Spel tappar mark – digital offensiv ska rädda speljätten
• Privata vårdbolag köper reklam för 74 mkr – men Carema kapar reklamköpen efter skandalerna
• Lufthansa väcker reseälskare – lanserar appen Anywake ihop med DDB
• Skolorna gör mer reklam – ökar 15 procent
• Tydligheten gör Mekonomen till vinnare: "Vi följer våra ledord"
• Event hotas av ny lag: "Det skulle innebära ett enormt hårt slag"
• TV4-chefen om Robert Aschbergs kritik: "Jag känner inte igen mig"
• Hård mediebyråkritik mot tv-kanalernas lokala reklamoffensiv: "Lokala säljet slår mot trogna kunder"
• Nyheter24 sänder SM i e-sport: "Intresset växer lavinartat"
• MTG ska leverera yngre publik till "Postkodmiljonären" – snart premiär för storsatsningen "Miljonjakten"
• Analys Paul Frigyes: "Åtta faktorer för pressens framgång"
• Mediebyråer: "DN Stockholm är för dyr"
• Årets byrå 2012: Här är kundernas favoriter
– Kings vd: "Vi har många långvariga kunder och medarbetare"
– Analys Carin Fredlund: "Tänk vad rastlösheten kostar"
– Mediacom: "Vi kommer att granska rapporten"
• Han säljer outsourcade kommunikationsavdelningar
• Analys Stefan Melesko: "Varför ska Metro bort från börsen?"
• CASET: Garbergs gjorde Fortum mer omtyckt
• Forskning & Utbildning: Tryck på tomatens konsistens – och höj priset
• Stor intervju med Audis avgående Sverige-vd Jens Wetterfors – om drivkrafter och Audis varumärkesresa
• Settmans interaktiva tv-satsning
• 5 frågor till Bert Karlsson, som anklarar SVT för att göra ett spektakel av Melodifestivalen
• Hur känns det nu Estelle Bodén, avgående vd på Friday TV, vars efternamn hånas av Herman Lindqvist?
Här är innehållet i Meg-bilagan:
• Lösning: Belöna de trogna – New York Times går i bräschen för den nya betaltrenden bland medierna
• Intervjuer om framtiden med Tomas Brunegård, Stampen, Jonas Bonnier, Bonnier, Thomas Peterssohn, Mittmedia, Jonas Sjögren, SBS Media Group och Christer Björkin, vd på IDG.
• Hovets Bertil Ternert – i krisens centrum i över 20 år
• Enkät: Vilka medier betalar du för idag? Vilka betalar du för om två år?
• Publik eller medier – vem har makten?
– Brit Stakston: Vanliga människor kan träda fram och ta plats
– Thomas Mattsson: Sociala medier fylls av åsikter om traditionella medier
• UNT: Största utmaningen är att pengarna tar nya vägar
• Stor intervju med Frida Boisen: Uppdraget – att bygga GT:s varumärke
• Superlokalt och digitalt – reportage med bland andra Nacka Värmdö Posten
• Tre frågor till Gustav Martner, ordförande i Komm, som medverkar i seminariet "Det obegripliga mediet".
• Stampen: Annonser gratis – mot del av effekten
• Linda Nyberg tar Al Jazeera till Meg
• Panelen – med Johanna Fagrell Köhler, Mobiento, Cilla Benkö, vice vd SR, Staffan Dopping, K-Street och Ulrika Knutson, frilansjournalist
Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.