Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Läs Dagens Media på papper – här är nummer 15, 2012

Publicerad: 12 september 2012, 08:49
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:11

Kolla innehållet i senaste numret.

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

FS

Fredrik Svedjetun

fredrik@dagensmedia.se


Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.

I nummer 15, 2012, återfinns bland annat en stor special om tidskrifter på 23 sidor. Dessutom berättar vi om den stora momstvisten som bäddar för infektera rättstvister mellan medieföretagen och tryckerierna, .

Här är innehållet:

• Mobiloperatören Tre kom genom bruset med hockeyn – växlar upp med HV71

– Djurgårdens degradering från Elitserien ger nya sponsringsintäkter åt AIK

– Analys Magnus Berglund: ”Hockeyn har allt – utom en viktig pusselbit”

• Stor Starcom-undersökning: Telia är bäst på digitalt

• Carin Fredlund: ”De djärvaste får den största belöningen”

• Välgörenhet på Cdon.com

• Ticnet lanserar nytt annonspaket

• Nät-tv hot mot Com Hem – ”gamla sätt att sälja tv på får konkurrens”

– C More om HBO:s intåg: ”Det förändrar ingenting”

– Krönika Erik Westerberg: ”TV4 får mig att vilja röka crack”

• En miljard på spel när tryckeristrid avgörs – bäddat för infekterade rättsprocesser mellan medieföretag och tryckerier

• Medvind för doldisbyrån River – ”Jag vill inte alls bli associerad med Stureplansbyråer”

• F&U: Så når du igenom med e-postreklam i mobilen

• Intervju med Carl Wåreus – som bytte DDB:s vd-stol mot Keybroker

• Aftonbladets Oisin Cantwell: ”Jag ångrar nog max 20 procent av mina samlag”

• 23 procent back för platsannonseringen

• Debatt Tomas Stålmarck: ”Så undviker du event-drevet”

TEMA TIDSKRIFTER:

• Idéverkstäder ska lyfta förlagen – Ulrika Saxon: ”Vi investerar i expansion”

• Här är magasinen som ökar – ”Det visar på styrkan i det redaktionella innehållet”

• Kvällspressen utmanar med fler titlar – Expressen och Aftonbladet ger ut 760 magasin

• Omslags-extra – fem magasin visar vad som säljer bäst

• Design-extra – här är detaljerna som ger rätt känsla

• Elle gav draghjälp åt Renault – ”Mycket bättre än vad vi hoppats på”

• De små förlagen bräddar sig – ”Vi har alltid börjat med det som vi tycker är roligt”

• ”Att vara trevlig räcker inte” – 450 säljare ska utbildas för att lyfta tidskriftsmediet

• ”Folk vet inte vad som ger action” – så blir annonsen mer effektiv

• ”Vi når rätt läsare” – de största tidskriftsannonsörerna om vad som kan få dem att köpa mer i print

• 4 frågor till Guldäggsvinnaren Jeremy Phang på Forsman & Bodenfors

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev