Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Kronans Droghandel startar kundtidning

Kronans Droghandel startar en kundtidning som ska distribueras i samtliga butiker. Peter Paunovic står för annonsförsäljningen.


Publicerad 2010-08-30 08:09
Uppdaterad 2015-12-06 15:41

Ämnen i artikeln:

Tidningskompaniet

Dela artikeln:

Tidningen, som ännu inte har ett namn, ska tryckas i 25 000 exemplar, sex till åtta gånger per år, och produceras av Tidningskompaniet.

– Jag inledde samarbete med Tidningskompaniet när jag startade med mitt bolag i våras och vi kontaktade Kronans Droghandel med den här idén. Och de nappade, säger Peter Paunovic.

Samtidigt rekryterar Tidningskompaniet Ann Orlin som redaktör för tidningen. Hon kommer närmast från Metro, där hon varit sedan 1995, senast i rollen som redaktionschef.

Peter Paunovic var tidigare säljchef på Metro och därefter på annonspaketet D2D. I april i år lämnade han D2D för att starta eget.

– Jag har även, via Annonsbolaget i Göteborg, uppdraget att sälja alla reklamytor på Skavsta. Jag förhandlar också med en person som jag vill rekrytera, säger Peter Paunovic.

Tidningskompaniet har också anställt Nicklas Segerqvist från Mentor Online. Han blir webbdesigner till Stockholmskontoret.

Martin Schori

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.