söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Krisen slog mot miljonärstidningen

Publicerad: 4 augusti 2010, 11:50
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:43

Connoisseurs intäkter sjönk med 2,5 miljoner under krisåret 2009.


MS

Martin Schori


Lyxvaror brukar anses vara hyfsat okänsliga för konjunktursvängningar. Men miljonärstidningen Connoisseurs annonsörer drog i handbromsen under 2009, vilket ledde till att omsättningen föll från 17,8 miljoner kronor till 15,2 miljoner.

Genom att strypa kostnaderna lyckades tidningen - enligt det senaste bokslutet - dock hålla uppe resultatet, och till och med öka rörelsevinsten från 501 889 till 703 435 kronor.  

Connoisseur hade under 2009 fem anställda, upp från fyra året före. Tidningen skickas hem till svenskar med en deklarerad inkomst på minst 1,2 miljoner kronor per år, eller har en förmägenhet på fem miljoner.

Peder Lamm är chefredaktör för Connoisseur, som också ger ut nöjeskortet Red Carpet till 700 - välbärgade - medlemmar.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev