söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Kringaffären – en skrapvinst för LRF Media och landsbyggden

Publicerad: 4 januari 2017, 15:14
Uppdaterad: 4 januari 2017, 15:54

För ungefär ett år lanserade LRF Media sin senaste kringaffär, Landlotten. En affär som nu ser ut att bli en vinstlott för både landsbygden och LRF Media.

Ämnen i artikeln:

LRF Media

SN

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


I september 2015 kom Landlotten, en skraplott från LRF Media.

”Det känns glädjande att vi har hittat en kringaffär som stämmer överens med vårt varumärke och LRF Medias vision – vi får landet att växa. Samtidigt ger det oss ytterligare ett intäktsben”, säger Ann Henriksson, vd, LRF Media, i en kommentar.

Efter ett första år som banat väg för en växande kundstock kommer fokus år två ligga på att skapa lönsamhet. 

”Vanligtvis brukar det ta tre till fyra år för ett lotteri att göra plusresultat, men för Landlotten ser prognoserna ljusa ut. Målet är att nå lönsamhet under år två”, säger Mikael Bergh, försäljningschef på konsumentintäkter på LRF Media, i ett pressmeddelande.

Överskottet från lotteriet går oavkortat till Bygdegårdarnas Riksförbund, som i sin tur bidrar till olika utbildningar och kultur- och ungdomssatsningar.

Under året har Landlotten fått in cirka 25 000 prenumeranter och över en miljon lotter har sålts. Omsättningen hittills sträcker sig upp emot nästan 30 miljoner kronor.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev