Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

King knep drömintervjun

Publicerad: 14 Mars 2012, 07:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

Ikonen Ralph Lauren frontar nästa nummer av modemagasinet King. Enligt tidningen är det hans första intervju någonsin med en skandinaviskt magasin – vilket firas med en kampanj.


Ämnen i artikeln:

KingEgmont TidskrifterEgmont

– Vi har jagat honom sedan starten för sju år sedan, säger Per Nilsson, chefredaktör på King, till dagensmedia.se.

Enligt Per Nilsson är Ralph Lauren det mest populära internationella modevarumärket bland tidningens läsare.

– Därför är vi extra glada och hedrade över detta. Vår reporter Marcus Dunberg fick en och en halv timme med honom i New York, säger han.

Varför tror du just ni fick den?

– Jag vågar inte svara på det.

Nästa vecka öppnar dock modeskaparen en butik i Stockholm, vilket kan ha påverkat beslutet.

Numret kommer nästa vecka men på torsdag drar King igång en utomhuskampanj för att marknadsföra tidningen.

– Signaturen på affischen har han gjort unikt för oss, säger Per Nilsson.

Per Nilsson passar också på att jubla över de TS-siffror som nyligen släpptes. De visar att man nu passerat konkurrenten Café i antalet fullt betalda sålda exemplar. Visserligen är Cafés upplaga fortfarande större – men de har också fler friex.

King hade 23 100 fullt betalda exemplar per månad förra året, medan Cafés siffra var i snitt 22 600. Räknar man med rabatterade exemplar är dock Café fortfarande större.

Martin Schori


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev