Få hela storyn
Starta din prenumeration
Tidskrifter
Publicerad: 20 Augusti 2012, 14:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14
Sveriges Tidskrifter ska stärka mediesäljarna som flerkanalssäljare under hösten.
Ämnen i artikeln:
Sveriges TidskrifterDagensmedia.se frågar branschorganisationerna om deras arbete under hösten, och nu har turen kommit till Kerstin Neld, vd på Sveriges Tidskrifter.
Vilken fråga är viktigast för er i höst?
– Sveriges Tidskrifter inleder under hösten en stor utbildningsinsats riktad mot alla annonssäljare i tidskriftsbranschen. Vi har fått drygt 12 miljoner kronor i stöd från EU för att genomföra detta. Cirka 500 säljare kommer att utbildats under två års tid, säger Kerstin Neld, och fortsätter:
– Det är en strategisk utbildningsinsats med syfte att våra säljare ska stärka sina positioner som flerkanalssäljare. De ska fördjupa sina kunskaper om tidskriften som kanal i det multimediala samhälle som vi alla lever i. Tidskriftssäljarna kommer därmed att bli en ännu viktigare samarbetspartner till både annonsörer och mediebyråer.
Hur ska ni angripa frågan?
– Vi har projektanställt två personer som jobbar heltid sedan början på året. Utifrån fokusgruppsdiskussioner med både annonschefer, säljare och chefer på olika mediebyråer har vi satt samman ett program i åtta delar för det första verksamhetsåret. Flera olika kursleverantörer bidrar till programmet.
– Målet är att utbilda cirka 500 säljare. Efter två år kommer alla som genomgått programmet att diplomeras.
Läs mer:
Ämnen i artikeln:
Sveriges Tidskrifter