Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Kerstin Neld: "500 säljare ska utbildas under två år"

Sveriges Tidskrifter ska stärka mediesäljarna som flerkanalssäljare under hösten.


Publicerad 2012-08-20 14:23
Uppdaterad 2015-12-06 14:14

Ämnen i artikeln:

Sveriges Tidskrifter

Dela artikeln:

Dagensmedia.se frågar branschorganisationerna om deras arbete under hösten, och nu har turen kommit till Kerstin Neld, vd på Sveriges Tidskrifter.

Vilken fråga är viktigast för er i höst?

– Sveriges Tidskrifter inleder under hösten en stor utbildningsinsats riktad mot alla annonssäljare i tidskriftsbranschen. Vi har fått drygt 12 miljoner kronor i stöd från EU för att genomföra detta. Cirka 500 säljare kommer att utbildats under två års tid, säger Kerstin Neld, och fortsätter:

– Det är en strategisk utbildningsinsats med syfte att våra säljare ska stärka sina positioner som flerkanalssäljare. De ska fördjupa sina kunskaper om tidskriften som kanal i det multimediala samhälle som vi alla lever  i. Tidskriftssäljarna kommer därmed att bli en ännu viktigare samarbetspartner  till både annonsörer och mediebyråer.

Hur ska ni angripa frågan?

– Vi har projektanställt två personer som jobbar heltid sedan början på året. Utifrån fokusgruppsdiskussioner med både annonschefer, säljare och chefer på olika mediebyråer har vi satt samman ett program i åtta delar för det första verksamhetsåret. Flera olika kursleverantörer bidrar till programmet.

– Målet är att utbilda cirka 500 säljare. Efter två år kommer alla som genomgått programmet att diplomeras.

Läs mer:

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.