Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Kaplan hjälper Bonnier med kundrelationer

Publicerad: 4 Februari 2015, 11:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:14

För att utveckla och förbättra sina kundrelationer har Bonnier Tidskrifter nu anlitat Kaplan.


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterKaplan

I syfte att utveckla sitt erbjudande mot läsarna har Bonnier Tidskrifter inlett ett samarbete med Loyalty Management-företaget Kaplan.

–  Det handlar om att ha en kontinuerlig kommunikation med läsarna och erbjuda det de vill ha. Det kan till exempel handla om appar och fördjupande artiklar. Vi ska alltså ta reda på vad läsarna går igång på för att kunna erbjuda dem det, säger Linda Hellström, vice vd på Kaplan.

Tillsammans ska Bonnier Tidskrifter och Kaplan gå igenom exempelvis kundlivscykeln och kommunikationen för att därefter kunna arbeta mer kundanpassat.

– I dag finns det ett beteende som handlar mycket om rekrytering. Många befintliga läsare hoppar av och på prenumerationer hela tiden och det vi vill få till är en relation som inte avbryts och påbörjas hela tiden, säger hon.

Enligt Emma Norén, marknadsdirektör på Bonnier Tidskrifter, är ambitionen att ständigt ligga i framkant när det gäller erbjudanden mot både kunder och annonsörer.

– Framtiden för mediebranschen i stort ligger i att på ett relevant och kanaloberoende sätt matcha de två målgrupperna. Kaplan har lång erfarenhet av datadriven marknadsföring och kundcentrerade erbjudanden och vi ser fram emot att tillsammans med dem utveckla våra kundrelationer ytterligare, skriver hon i ett pressmeddelande.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterKaplan

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev