Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Jonna Ekman blir marknadschef på Kit

Publicerad: 28 Augusti 2015, 10:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:53

Jonna Ekman, tidigare MTG och Aftonbladet, blir marknadschef på Bonnier-sajten Kit.


Jonna Ekman ska ansvara för Kits varumärke på annonsmarknaden. Hon ska också vara med och utforma sajtens kommersiella lösningar.

– Vi är oerhört glada att kunna addera en så kompetent, kreativ och mångsidig person till vårt team nu när vi är i startgroparna för att bygga ut vårt kommersiella erbjudande och etablera Kit som en progressiv kraft på den svenska digitala annonsmarknaden, säger Peder Bonnier, vd på Kit, i ett pressmeddelande.

Jonna Ekman:

– Kit är den mest spännande digitala mediasatsningen just nu och teamets bubblande blandning av lång erfarenhet och sprittande nybyggaranda är helt enkelt oemotståndlig.

Jonna Ekman jobbade tidigare på MTG TV. Hon kommer närmast från Aftonbladet där hon var redaktör för webb-tv.

LÄS OCKSÅ:

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.