Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Jens Stenberg blir utvecklingschef på Aller

Jens Stenberg ska leda Allers digitalisering av varumärkena. "Nu vill vi etablera ett online first workflow inom hela Aller media", säger han.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 17 December 2018, 08:30

Ämnen i artikeln:

Aller MediaSvensk DamtidningCaféElle

Foto: Aller

Det var 2015 som Jens Stenberg lämnade tjänsten som chefredaktör på Café för att istället inta rollen digital innehållschef på Aller media. 

Nu utses Jens Stenberg till redaktionell utvecklingschef med uppgift att driva på digitaliseringen av företagets varumärken, organisation och affär. 

För att växla upp digitalt har Aller bland annat lanserat Svensk Dam Plus och framöver kommer man satsa ännu tyngre på ljud och video. 

– De senaste åren har våra varumärken kraftigt ökat sitt digitala genomslag. Nu ser jag fram emot att ytterligare utveckla förutsättningarna för vårt kvalitetsinnehåll att nå ut i digitala kanaler. Nu vill vi etablera ett online first workflow inom hela Aller media, säger Jens Stenberg, i en kommentar. 

Martin Kroon, publicistisk direktör på Aller:

– Jens Stenberg har helt rätt erfarenhet för att fortsätta driva vår digitala omställning. Han har 15 års publicistisk erfarenhet som chefredaktör, digital spetskompetens och en mycket god kunskap om såväl Aller medias innehåll som vår affär. I sin nya roll kommer han att jobba övergripande med alla våra varumärken, i såväl strategiska som operativa och organisatoriska frågor. Detta för att optimera vårt innehåll, vårt arbetsflöde och vår digitala affär. 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.