Tidskrifter
Jenny Holmqvist blir digital redaktionschef på Aller media
Publicerad: 20 april 2017, 07:59
Uppdaterad: 20 april 2017, 08:01
Jenny Holmqvist.
Aller media värvar Jenny Holmqvist från Expressen.
Hösten 2015 bildade Aller media sin första helt digitala redaktion, med fokus på varumärken som Elle, Café, Måbra och Femina.
I vintras sjösattes en digital redaktion även i Malmö för att stärka Aller medias familjevarumärkens digitala journalistik.
Nu fortsätter man att satsa digitalt med den senaste rekryteringen Jenny Holmqvist, som blir ny redaktionschef på Aller medias digitala redaktion i Stockholm.
Jenny Holmqvist kommer närmast från jobbet som webbredaktör för Expressens sajt Allt om Resor. Inom Expressen har hon tidigare haft en rad olika roller under tolv års tid – bland annat som nöjeschef för Expressen.se och som redaktör och programledare på Expressen TV. Hon har också deltagit i ett större utvecklingsarbete av Expressens magasinssajter.
– Vi är jätteglada att Jenny börjat hos oss med ansvar för våra viktiga onlinereportrar och det innehåll de skapar. Vi har växt väldigt snabbt sedan vi startade – totalt är vi nu över 30 redaktörer och journalister som jobbar online first inom Aller media i Stockholm och Malmö. Det ställer nya krav på struktur och ett ännu snabbare och mer synkroniserat "news room"-samarbete mellan Stockholm, Malmö och våra många varumärken. Med sin gedigna bakgrund inom nöjes-, nyhets- och featurejournalistik är Jenny helt rätt person för det uppdraget, säger Jens Stenberg, digital innehållschef på Aller media, i ett pressmeddelande.
Jenny Holmqvist:
– Det ska bli spännande att få vara en aktiv del av Aller medias digitala framtid. Jag ser fram emot att tillsammans fortsätta skapa innehåll i framkant och utveckla några av Sveriges starkaste och roligaste livsstilssajter.