Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Jennie Sandberg är Baaams nya chefredaktör

Publicerad: 30 Januari 2018, 07:28
Uppdaterad: 30 Januari 2018, 07:28

Jennie Sandberg, chefredaktör för Aller medias digitala satsning Baaam.

Jennie Sandberg tar över rollen som chefredaktör för Baaam. "Vi kommer fortsätta bryta ny mark, med kärnfullt innehåll och spännande samarbeten", säger hon.


Ämnen i artikeln:

BaaamAller Media

Dagens Media har tidigare berättat om att Baaams chefredaktör, Sara Grundberg, slutat efter bara ett år på posten. Istället ska hon starta egen verksamhet.

Jennie Sandberg är den som tar över rollen som chefredaktör för Aller medias digitala satsning. Hon kommer senast från en tjänst som digital redaktör för MåBra.

– Baaam är en stark och härligt högljudd kvinnoröst, med moderna värderingar och ett stort hjärta. En attityd som jag ser fram emot att förvalta och utveckla. Vi vet att de unga kvinnorna är kräsna. Men de vet att vi är äkta. Och det är precis där, i det mötet som vår genuina relation skapas. Vi kommer fortsätta bryta ny mark, med kärnfullt innehåll och spännande samarbeten, för att bevaka och befästa denna unika position, säger Jennie Sandberg i en kommentar.

Stina Abenius, publicistisk direktör på Aller media om rekryteringen:

– Jag är extremt nöjd att vi har fått en sådan klok, erfaren och driven person till rollen som chefredaktör på Baaam. Det är ett nytt varumärke som kräver glöd, passion och engagemang för att fortsätta stärkas mot Sveriges kvinnor. Det har Jennie, säger hon i en kommentar.

Enligt pressmeddelandet har Baaam 200 000 unika besökare och över 700 000 sidvisningar i veckan. Sedan lansering har Baaam bland annat nominerats till Årets digitala tidskrift.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

BaaamAller Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev