Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Jaktmarker & Fiskevatten får nytt utseende

Publicerad: 24 januari 2013, 12:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:58

Tidskriften Jaktmarker & Fiskevatten fyller 100 år och firar med en omgörning av tidningen. Samtidigt ska tidningen satsa digitalt.


– Vi måste bli lite modernare och hoppas nå nya målgrupper. Jaktintresset ökar i Sverige, säger Patrik Thorneus, redaktionschef.

Tidningen startar jubileumsåret med en nygammal logotyp och nytt innehåll.

– Jägare och fiskare är prylintresserade så vi kommer att ha fler tester och konsumentguider i tidningen.

Det kommer även att vara mer fokus på mat och dryck. Jaktmarker & Fiskevatten ska också satsa digitalt och synas i flera kanaler.

– Vi vill ha något kvar att visa upp, men vi tittar på mobil, ipad och webb.

Ska ni lansera en ny hemsida?

– Det måste vi, den är inte fungerande idag. Vi har egentligen aldrig satsat digitalt tidigare. Jag brukar säga att ”vi ska vara med jägarna i skogen” och det finns ju tillfällen när man inte har med sig tidningen.

Målet är nu att ta hem Tidskriftspriset för årets omgörning.

– Vi har ett starkt varumärke så vi hoppas att vi står där och tar emot ett pris i slutet av året, säger Patrik Thorneus.

Jaktmarker & Fiskevatten ingår i LRF Media.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.