Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

It-kund till Spoon

Publicerad: 7 september 2012, 05:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:12

Bonnierägda Spoon får in it-bolaget Caperio som ny kund. Uppdraget omfattar både print och webb.

Ämnen i artikeln:

Spoon

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Spoons första uppdrag blir en omgörning av Caperios kundtidning Soul, som kommer ut två gånger per år. Från och med november ska tidningen ges ut i ny kostym.

Dessutom ska Spoon se över Caperios sajt. Syftet är att tidningen och sajten ska samverka och stärka varandra.

– Från början sökte vi en leverantör till vår kundtidning, men eftersom vi parallellt gör satsningar på webben så ville vi hitta någon som kunde hjälpa oss i flera kanaler. Och Spoon har ju kompetens inom tidning, webb och även tv, säger Caperios marknadsdirektör Hans Edin.

Tre leverantörer bjöds in av Caperio, men Hans Edin vill inte avslöja vilka.

– Gemensamt för dem var att alla var duktiga, men sedan är det alltid detaljer som fäller avgörandet. Vi fick en bra känsla när vi träffade Spoon och de hade även bra referenser.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev