Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

It is media skrotar livsstilsmagasin

Publicerad: 21 januari 2013, 14:26
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:58

It is media lägger ner livsstilsmagasinet "Om" efter mindre än ett år. Anledningen är att försäljningen gått för dåligt.


Med ämnen som resor, sex, populärkultur, mode och krogliv hoppades uppstickarförlaget It is media att tidningen "Om" skulle locka främst män och kvinnor i åldrarna 20-45 år.

Nu, mindre än ett år efter att det första numret kom ut, läggs tidningen ner, kan dagensmedia.se berätta. Uppgifterna bekräftas av tidningens chefredaktör Anna Nordbeck.

– Vi har inte nått våra mål med lösnummerförsäljningen och annonsförsäljningen har inte heller fallit ut som vi önskade från början, säger hon.

Hur känns det?

– Det är klart att det är tråkigt, det tycker hela redaktionen. Det är ett väldigt tufft segment och har varit en utmaning att etablera en ny tidning på marknaden. Samtidigt har det varit väldigt roligt att få jobba med mina superduktiga medarbetare. Det är synd att tidningen läggs ner för det känns som att den hade potential.

Två personer, en redaktör och en bildredaktör, sägs upp i samband med nedläggningen. Anna Nordbeck får samtidigt en ny roll i förlaget.

Det sista numret av "Om" kom ut i butik i dag.

Dante Thomsen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev