Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Intersport firar 50 med jubileumstidning

Sportkedjan Intersport fyller 50 år och firar med jubilumstidningen "Sport to the people". Troligen blir det en återkommande tidning. "Det är ambitionen", säger pr-chefen Claudia Nilsson.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 26 September 2011, 11:54
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:57

Ämnen i artikeln:

Make Your MarkIntersport

Jubileumsnumret ”Sport to the people” kommer i början av oktober och innehåller bland annat intervjuer med flera stora idrottsprofiler från de senaste 50 åren.

– En magasin är ett utmärkt sätt att fira, säger Claudia Nilsson, pr- och informationsansvarig på Intersport.

Kommunikationsbyrån Make your mark ansvarar för produktion och annonsförsäljning.

– Det är en superfin produkt. En tjock och påkostad hyllning till sport och idrott, säger Make your marks vd Anders Ingårda.

Chefredaktör är Niclas Sjögren.

Tidningen trycks i 80 000 exemplar och ska distribueras via Intersports butiker.

Nu hoppas Make your mark på att få göra fler nummer av tidningen.

– Under produktionens gång har vi känt att det blir en så pass bra tidning att den håller för regelbunden utgivning. Men det är inte klart hur den ska distribueras, om det blir en köpt produkt eller en gratistidning, säger Anders Ingårda.

Enligt Claudia Nilsson är det ännu inte bestämt om det blir fler nummer.

– Vårt första nummer är ett jubileumsmagasin och ambitionen är att följa upp den med fler nummer. Ett magasin är en bra kanal för att kunna berätta om våra produkter och ge läsarna tips och inspiration till att leva ett friskare liv, säger hon.

Ämnen i artikeln:

Make Your MarkIntersport

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.