Tidskrifter
Influencern Femme BLK värvas av Chic
Publicerad: 12 april 2017, 08:53
Uppdaterad: 12 april 2017, 09:02
Influencern Lydia Tsegay, som ligger bakom instagram-kontot Femme BLK, värvas av CHIC. Foto: CHIC
Lydia Tsegay: "Jag vill inspirera andra svarta tjejer att börja blogga inom mode. Det skulle vara skitkul om fler i Sverige började med det."
Med premiär i dag – den 12 april – knyter FAB media till sig instagram-profilen Femme BLK, Lydia Tsegay, som bloggare. Hon kommer att skriva på modesajten Chic.se.
– Lydia Tsegay är en värvning mitt i prick för Chic varumärke. Hon är redan en välkänd modeprofil på Instagram och nu satsar vi stenhårt på att lyfta henne som influencer i bloggform på Chic.se. Vi är så glada över att hon har valt att börja blogga hos just oss, säger Cassandra Lindblom, tillförordnad chefredaktör för Chic, i en kommentar.
För tre år sedan startade Lydia Tsegay Instagram-kontot Femme BLK för att hon tyckte att det saknades mörkhyade modeprofiler i Sverige att inspireras av och som hon kunde relatera till. Enligt FAB-media når hom drygt 35 000 följare. Kontots namn ”Femme Black”, syftar på att hon är en kvinna som älskar färgen svart, och att hon vill uppmuntra andra.
Lydia Tsegay kommenterar:
– Jag vill inspirera andra svarta tjejer att börja blogga inom mode. Det skulle vara skitkul om fler i Sverige började med det. Det finns så många i USA, England och Frankrike till exempel, men inte i Sverige”.
FAB Media har titlarna Frida, Baaam, Chic och ShapeUp.