Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Influencern Femme BLK värvas av Chic

Lydia Tsegay: "Jag vill inspirera andra svarta tjejer att börja blogga inom mode. Det skulle vara skitkul om fler i Sverige började med det."

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 12 April 2017, 08:53
Uppdaterad: 12 April 2017, 09:02

Ämnen i artikeln:

FAB MediaChic

Influencern Lydia Tsegay, som ligger bakom instagram-kontot Femme BLK, värvas av CHIC. Foto: CHIC

Med premiär i dag – den 12 april – knyter FAB media till sig instagram-profilen Femme BLK, Lydia Tsegay, som bloggare. Hon kommer att skriva på modesajten Chic.se.

– Lydia Tsegay är en värvning mitt i prick för Chic varumärke. Hon är redan en välkänd modeprofil på Instagram och nu satsar vi stenhårt på att lyfta henne som influencer i bloggform på Chic.se. Vi är så glada över att hon har valt att börja blogga hos just oss, säger Cassandra Lindblom, tillförordnad chefredaktör för Chic, i en kommentar.

För tre år sedan startade Lydia Tsegay Instagram-kontot Femme BLK för att hon tyckte att det saknades mörkhyade modeprofiler i Sverige att inspireras av och som hon kunde relatera till. Enligt FAB-media når hom drygt 35 000 följare. Kontots namn ”Femme Black”, syftar på att hon är en kvinna som älskar färgen svart, och att hon vill uppmuntra andra.

Lydia Tsegay kommenterar:

– Jag vill inspirera andra svarta tjejer att börja blogga inom mode. Det skulle vara skitkul om fler i Sverige började med det. Det finns så många i USA, England och Frankrike till exempel, men inte i Sverige”.

FAB Media har titlarna Frida, Baaam, Chic och ShapeUp.

Ämnen i artikeln:

FAB MediaChic

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.