Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

"Ibland måste man lägga ner"

Publicerad: 13 Februari 2013, 12:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:56

Bonnier Tidskrifters vd Mats Carleson kommenterar nedläggningen av S.


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterS

Det var i februari 2010 som Bonnier Tidskrifter lanserade S, i en kändistidningssatsning med målet att krossa konkurrenten Aller Media.

– Det här är en stor satsning. Vi ska ge Allers en match om det här segmentet och ska ta andelar av Svensk Damtidning såklart, sa den dåvarande publishern Amelia Adamo i samband med nedläggningen.

Men i dag vid 11-tiden, tre år efter lanseringen, meddelade Bonnier Tidskrifter att S läggs ner då tidningen inte nått tillräcklig lönsamhet.

Bland konkurrenterna var beslutet väntat och redan i fredags ställde dagensmedia.se frågan till Bonnier Tidskrifters vd Mats Carleson om S skulle läggas ner.

Svaret då var "nej", men nu står det alltså klart att tidningen ändå skrotas.

– Det fanns inget beslut i fredags. Jag svarade på det jag kunde. För oss är det också viktigt att personalen alltid vet först, säger Mats Carleson när dagensmedia.se når honom.

Enligt honom fattades beslutet att lägga ner S under gårdagen.

– Vi tog beslutet efter att vi fick de senaste försäljningssiffrorna.

Mats Carleson tycker inte heller att det finns så mycket mer att säga om nedläggningen.

– Men det är väl ingen hemlighet i branschen att man ibland måste lägga ner ett projekt för att kunna starta något nytt.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterS

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.