Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Hunger i stor kampanj hos Pressbyrån

Distributören Interpress satsar stort på lanseringen av nya magasinet Hunger.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 08 Oktober 2013, 11:23
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:31

Ämnen i artikeln:

OffsideOffside PressFilter

En del av Interpress uppdrag är att marknadsföra titlarna som distribueras. På torsdag går en kampanj för Hunger upp i Pressbyråns samtliga 320 butiker, som därmed får sälja tidningen några dagar före övriga butiker. Bland annat får tidningen egna specialställ hos Pressbyrån.

Dessutom ska titeln marknadsföras hos flera av Interpress övriga återförsäljare, samt i dagspress.

Enligt Tobias Regnell, vd och förlagsredaktör för Filter, Offside, Hunger och Offside Press, är detta Interpress största lansering under 2013.

– För vår del är det så klart väldigt roligt. Både Offside och Filter fungerar väldigt bra hos Interpress och särskilt Pressbyrån, säger Tobias Regnell till Dagens Media.

Någon stor kostnad till Interpress är det dock inte för tidningen, berättar Tobias Regnell. Den största kostnaden är tidningsställen, som Hunger betalar cirka 180 000 kronor för, berättar han.

Redan nu har Hunger drygt 3 500 prenumeranter, enligt Tobias Regnell. Det är dubbelt så mycket som Filter hade inför den första utgåvan.

– Det är väldigt skoj. Mats-Eric Nilsson och redaktionen är otroligt duktiga och vi är väldigt nöjda med första numret.

Interpress har totalt 3 000 återförsäljare.

Det andra utgåvan av Hunger ges ut i början av december. Nästa år är sex utgåvor planerade.

Ämnen i artikeln:

OffsideOffside PressFilter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.