Hon blir digital chef på Frida Förlag

Så ska förlaget bli mer digitalt.

Frida förlag skiftar fokus från print till digitalt, som vd Anders Juhlin tidigare berättat för Dagens Media. Ett steg i ledet har varit att bland annat sänka utgivningstakten för tidningen Solo.

Nu skapar Frida Förlag den nya tjänsten digital innehållschef, och tillsätter Sara Grundberg i rollen.

Sara Grundberg kommer närmast från rollen som sajtansvarig på Land.se, och har dessförinnan varit på aftonbladet i drygt tio år, bland annat som biträdande nyhetschef, nattchef och redigerare.

– Att få arbeta så nära en målgruppen unga kvinnor är en dröm. Frida förlag har en unik relation till dem. Jag hoppas att kunna bidra med en journalistisk idé och driv i en väldigt taggad organisation, säger Sara Grundberg i ett pressmeddelande.

Frida Förlag har titlarna Solo, Frida, Shape up, chic och veckans nu.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2016-05-24 07.43Uppdaterad 2016-05-24 14.11

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: