Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Hon blir digital chef på Frida Förlag

Så ska förlaget bli mer digitalt.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 24 Maj 2016, 07:43
Uppdaterad: 24 Maj 2016, 14:11

Ämnen i artikeln:

Frida FörlagAller Media

Frida förlag skiftar fokus från print till digitalt, som vd Anders Juhlin tidigare berättat för Dagens Media. Ett steg i ledet har varit att bland annat sänka utgivningstakten för tidningen Solo.

Nu skapar Frida Förlag den nya tjänsten digital innehållschef, och tillsätter Sara Grundberg i rollen.

Sara Grundberg kommer närmast från rollen som sajtansvarig på Land.se, och har dessförinnan varit på aftonbladet i drygt tio år, bland annat som biträdande nyhetschef, nattchef och redigerare.

– Att få arbeta så nära en målgruppen unga kvinnor är en dröm. Frida förlag har en unik relation till dem. Jag hoppas att kunna bidra med en journalistisk idé och driv i en väldigt taggad organisation, säger Sara Grundberg i ett pressmeddelande.

Frida Förlag har titlarna Solo, Frida, Shape up, chic och veckans nu.

Ämnen i artikeln:

Frida FörlagAller Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.