Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Hon blir Alma Talents nya försäljningschef

Publicerad: 29 April 2019, 13:15

Annelie Odén är Alma Talents nya försäljningschef.

Annelie Odén får uppdraget att stärka Alma Talents affär.


Annelie Odén har mångårig erfarenhet från mediebranschen och försäljning, och kommer närmast från rollen som vd och grundare av produktionsbolaget Starbay.

Hon kommer att komplettera  Alma Talents säljavdelning, och vara en viktig kugge i att leda och utveckla avdelningen, säger mediebolagets Commercial Director Lars Grafström, i ett pressmeddelande:

-Annelie kommer in med driv, kunskap och affärsmannaskap kring creative sales, mediebyråaffären och försäljning. Detta från bland annat Nyheter 24 gruppen, Discovery och ett flertal mediebyråer.

Han lägger till:

–Tillsammans med Brand Arena kommer hon fortsätta stärka affären för native- och branded content samt digitala produkter hos Alma Talent. 

Annelie Odén ser fram emot att tillträda sin nya tjänst i slutet av månaden:

- Det ska bli väldigt stimulerande att få bli en del av Alma Talent med dess starka och trovärdiga varumärken som tex Ny Teknik och Affärsvärlden. Vi befinner oss i en spännande tid där bland annat  Branded Content/Native är starkare än någonsin och utgör en fortsatt stor potential både för publicister och för medieköpare som vill nå beslutsfattare i svenskt näringsliv i en redaktionell miljö.

Annelie Odén efterträder Patrik Alm som lämnade rollen som försäljningschef på Alma Talent i januari 2019.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.