Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Tidskrifter

Hon är Bonnier Magazines & Brands nya försäljningschef

Publicerad: 4 April 2019, 10:01

Filippa Wijkström blir försäljningschef på Bonnier Magazines & Brands.

Filippa Wijkström tar klivet upp inom Bonnier News – från projektledare till försäljningsansvarig på Bonnier Magazines & Brands.


Ämnen i artikeln:

Bonnier Magazines BrandsBonnier News

Filippa Wijkström tar över uppdraget som försäljningschef på Bonnier Magazines & Brands efter Johan Sjökvist, som kliver av den 5 april. I sin nya roll kommer hon att leda Magazines & Brands säljarbete framåt och tillsammans med Bonnier News Lifestyle skapa nya affärsmöjligheter.

Filippa Wijkström säger i ett pressmeddelande att hon är stolt över förtroendet som visas för henne och teamet i och med den interna rekryteringen.

Hon har de senaste åren arbetat som affärsprojektledare på Magazines & Brands, där hon drev kommersiella projekt och ansvarade för externa säljbolag och konsulter. Hon har även bland annat arbetat med försäljning på Forma Publishing Group.

 – Tillsammans med våra nya inspirerande kollegor på Bonnier News kommer vi att fortsätta det framgångsrika arbete som gjorts med att positionera oss som en helhetspartner som skapar kreativa lösningar som ger effekt för våra kunder, säger Filippa Wijkström.

Jenny Rahm, Head of Bonnier News Sales Lifestyle är belåten med rekryteringen:

– När kompetensen man letar efter finns internt kan det inte bli bättre! Jag är väldigt tacksam över att Filippa antar rollen som försäljningschef då hon har de kvaliteter som krävs för att lyckas. Hon är snabb, modig och resultatinriktad – vilket ligger i linje med våra värdeord och behövs i den transformation vi befinner oss i. Vi har gjort en rekrytering av världsklass, säger hon.

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev