Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Historia och jakt mot strömmen

Historia samt jakt och fiske är de segment som lyckas bäst i Orvesto Konsument 2013.


Publicerad 2014-03-03 22:01
Uppdaterad 2015-12-06 12:45

Ämnen i artikeln:

Orvesto Konsument

Dela artikeln:

Helårssiffrorna från Orvesto Konsument är som väntat ingen rolig läsning för de allra flesta tidskrifter.

Men det finns ljusglimtar.

Historietitlarna som gått framåt de senaste åren fortsätter att öka. Allra mest ökar Bonnier Publications Världens Historia som får en räckvidd på 182 000 läsare. Det är en ökning med 8 procent jämfört med helårsmätningen förra året.

I jakt- och fiskesegmentet ökar samtliga titlar, förutom Svenska Jägareförbundets medlemstidning Svensk Jakt som tappar nästan 7 procent av räckvidden till 256 000 läsare.

Trots det är tidningen segmentets överlägset största tidning.

Nästa störst är LRF Medias Jaktmarker & Fiskevatten som ökar räckvidden med 8 procent till 95 000 läsare.

Konkurrerande Jaktjournalen från Aller Media ökar med 5 procent till 85 000 läsare, medan Jägarnas Riksförbunds titel Jakt & Jägare ökar med nästan 10 procent till en räckvidd på 67 000 läsare.

Störst ökning i segmentet står däremot Allt om Flugfiske för. Tidningen, som ges ut av Aller Media, ökar räckvidden med hela 15 procent till 45 000 läsare.

Kolla in fler räckvidder i dokumentet här uppe till höger.

Totalt sett har 40 480 personer deltagit i någon av 2013 års Orvesto Konsument-mätningar.

Räckviddsnivåerna i Orvesto Konsuments helårsbas ligger i allmänhet i nivå med, eller mycket nära, medelvärdet av de tre mätningar som ingår i basen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.