Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Hemligt kring Allers FHM-satsning

Publicerad: 22 September 2014, 06:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:28

Förlaget förlänger utgivningsbeviset för FHM, men det är oklart när satsningen drar igång.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

Aller Media förlänger utgivningsbeviset för titeln "Fredrik Helmertz Magazine - FHM". Förlaget har tidigare haft titeln registrerad i flera år, utan att någon tidning sjösatts.

Åsa Tengvall, publicistisk direktör på Aller Media, är hemlighetsfull kring projektet.

– Det här är en ganska god idé, som ligger vilande hos oss, säger hon till Dagens Media.

Tengvall vill inte kommentera om registreringen bygger på det internationella magasinet FHM, som grundades i Storbritannien och under en period gavs ut i Sverige av Bonnier.

– Jag vill inte berätta vad vår plan är, det är en idé som vi fortfarande jobbar med.

Fredrik Helmertz, som alltså utgör "FH" i Allers registrering, är i dag chefredaktör på Aller-Tidningen Foto.

Enligt utgivningsbeviset är planen att "Fredrik Helmertz Magazine - FHM" ska komma med fyra nummer per år. Men det är oklart när satsningen drar igång, och för tillfället fokuserar förlaget främst på kändissatsningen Hänt ("Hänt i veckan", "Hänt Exta" och en ny sajt) där Bosse Liljeberg rekryterades från Expressen för att driva satsningen, säger Åsa Tengvall.

– Vi kör igång både sajten och tidningen nu den 8 oktober.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.