Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Härliga Hund gör om formen

Publicerad: 18 mars 2014, 12:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:44

LRF Medias titel Härliga Hund får ny form och nytt innehåll.


Ämnen i artikeln:

LRF Media

Formmässigt blir det en ganska stor förändring med ett helt nytt typsnitt, ny färgskala, nytt papper och ny logotyp.

Innehållet har successivt förändrats sedan i höstas då Petra Aschberg tog över som chefredaktör.

– Jag fick i uppdrag att förnya och uppdatera tidningen. Tanken är att den ska kännas mer som ett modernt livsstilsmagasin och handla mer om livet med hund än att bara äga hund, säger Petra Aschberg.

Härliga Hund behåller dock en hel del av det tidigare innehållet, men det kompletteras med material som mode, pryltips och resor.

Samtidigt lanseras en ny sajt som ska underlätta dialogen med läsarna. Bland annat ska Härliga Hund utse ”Månadens sötnos” bland läsarnas egna bilder på sajten. Vinnaren får sedan synas i tidningen.

På sajten tillkommer även inslaget ”Hundhimlen” där läsarna själva kan skriva minnesord och runor över sina hundar.

– Vi hoppas naturligtvis på att attrahera fler läsare. Det finns många hundägare i Sverige och det här är ett steg mot att utöka läsekretsen.

Den första omgjorda utgåvan av Härliga Hund landar i butikerna 25 mars.

I Orvesto Konsument 2013 hade Härliga Hund en räckvidd på 85 000 läsare, det är en minskning med 2 procent jämfört med 2012.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News