Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Här är nya Women's Health Sverige

Publicerad: 10 januari 2014, 08:38
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:52

Nu lanseras tidningen i Sverige för första gången.


Ämnen i artikeln:

Runners World

I april förra året kunde Dagens Media berätta att hälsotidningen Fitness Lifestyle blir Women's Health. Nu lanseras första numret av tidningen, som ges ut av Springtime Network.

Av 120 sidor är drygt 40 sidor annonser.

– Försäljningen har gått bra, vi har ökat annonsförsäljningen med 50 procent jämfört med fjolåret, för Fitness Lifestyle, säger Robert Jojje Borssén, marknadschef på Runner's World till Dagens Media.

På prenumerationssidan har man fått drygt 2300 nya prenumeranter på en månad.

– Det är någon form av rekord på den titeln. När vi gjorde switchen började vi också med en kampanj och vi märkte att varumärket Women's Health drog mer folk.

I samband med titelbytet byter tidningen också plats i tidningshyllorna i butikerna.

– Vi vill ju också att försäljningen i butik ska gå bra. Vi hoppas att den landar bra i tidningsställen. Vi har bytt plats från aktiv livsstil till kvinna livsstil så vi hamnar bland Amelia och Elle istället för med Runner's world, säger Robert Jojje Borssén.

Tidningen kommer ut med tolv nummer per år.

I oktober drog Springtime Network också igång ett halvmaraton under Women's Healths flagg. Loppet är en del av marknadsföringen och lanseringen av den nya titeln.

– Sponsorskapet har rullat på kanon, vi har prickat budgeten på sponsorskapet. Målet är att vi ska bli 5000 anmälda och jag är inte orolig för att vi inte kommer att nå dit. Men det krävs mycket marknadsföring.

Springtime Network, som är ett nätverk av företag, innehåller ett mediebolag, en reklambyrå, en butik och ett resebolag.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Runners World

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev