Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Här är nya Vi i Villas tv-reklam

Publicerad: 18 Maj 2010, 14:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Under våren har Vi i Villa slipat på en ny kostym. Här är resultatet. På söndag drar också en reklamkampanj i tv igång.


Ämnen i artikeln:

Vi i VillaTV4

Vi i Villa är i dag Sveriges största tidning med en upplaga på runt 2 miljoner exemplar.

Bonnier-tidningen har nu fått nya typsnitt, nya färger form och nya medarbetare.

– Syftet är att göra tidningen fräschare, med klarare färger och att lyfta fram innehållet på ettan bättre, säger Stina Abenius, som varit chefredaktör sedan i  i januari .

Tidningen har också infört en nyhetsblock och krympt sin expertskara från  dryga 20 till åtta. Dessutom har man knutit till sig krönikören Annika Marklund, som är nybliven villaägare.

– De experter som är kvar får en ännu starkare profil  i tidningen. Vi i villa ska kännas som en vän i vardagen med stor nytta för våra läsare , säger Stina Abenius.

Omgörningen har genomförts i samarbete  med  designbyrån Oktavilla. Till hösten ska även Vi i Villas sajt få sig en uppfräschning.

– Vi är redan störst bland inredningstidningarna med våra 125 000 unika i veckan, men det antalet  hoppas jag kunna öka rejält, säger Stina Abenius.

På söndag rullar Vi i Villa ut en reklamfilm i TV4 som ska kommunicera den nya tidningen. Filmmusiken är Our House med Madness.

- Tanken är att visa på förändring även i kommunikationen med läsare och annonsörer. Vi har valt att göra en "feelgoodfilm” som ska skapa  likeability för varumärket, förmedlar modernitet men framför allt glädje, säger marknadschefen Annethe Grimborg i ett pressmeddelande.

Martin Schori


Ämnen i artikeln:

Vi i VillaTV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.