Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Här är nya Nöjesguiden

Nya formatet kommer att leda till starkare annonsförsäljning, enligt vd Faje Gani.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Publicerad: 29 Januari 2014, 10:24
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:50

Ämnen i artikeln:

Nöjesguiden

För första gången i Nöjesguidens 32-åriga historia ändrar magasinet nu både format och papper. Första numret i den nya kostymen släpps på fredag, den 31 januari.

Vd Faje Gani är övertygad om att omgörningen, som bland annat innebär högre vithetsgrad och mindre släpp av trycksvärta, kommer att öka annonssäljet.

– Innan lansering presenterade vi den nya produkten för kunder och mediebyråer och fick en väldigt positiv feedback. Jag är helt säker på att annonsförsäljningen kommer att bli ännu starkare nu, säger han i ett pressmeddelande.

Enligt Amat Levin, chefredaktör, innebär den nya storleken även att tidning lever längre.

– Det nya papperet tar inte lika mycket stryk där det ligger i stället och det något mindre formatet gör magasinet behändigare och lättare än någonsin att ta med sig.

Ämnen i artikeln:

Nöjesguiden

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.