Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Här är nya Metro Modes magasin

Publicerad: 23 Mars 2016, 08:35
Uppdaterad: 23 Mars 2016, 12:35

Petra Tungården, Metro Mode magasins nya omslag och Pamela Bellafesta.

Metro Modes magasin har vässat modegraden – samtidigt tar Petra Tungården över som chefredaktör.


Ämnen i artikeln:

Metro ModeMetro

När Metro Mode släpper årets första nummer av modemagasinet idag 23 mars, är det med ett nytt team.

Petra Tungårdens nya roll är som chefredaktör för Metro Mode-magasinet, modechefen Pamela Bellafesta tillträdde i november och ny ad är Staffan Frid, som annars jobbar för Plaza Magazine och tidigare varit på bland annat Café. Han står för magasinets nya form.

Nytt är också att produktionen av magasinet outsourcas på produktionsbolaget Rehnberg & Swartz, som bland annat också gör SvD Perfect Guide åt Svenska Dagbladet.

– Metro Mode har kopplat in oss för att hjälpa dem att vässa magasinet och höja modegraden, utan att göra det mindre tillgängligt i uttryck. Tillsammans med Pamela Bellafesta har vi bland annat tagit in lite mer etablerade modefotografer för att lyfta den delen ett snäpp. Dessutom har Staffan Frids erfarenhet och breda kompetens skapat en intressant dynamik mot Metro Modes unga modetalanger, säger Hugo Rehnberg, redaktör för Metro Modes magasin, till Dagens Media.

Att Petra Tungården tar över som chefredaktör tror han kommer att ge magasinet ett mer personligt uttryck.

 – Petra är en enorm stjärna i sin målgrupp, och någon som läsarna verkligen lyssnar till. Jag tror att hon kommer att bidra till att Metro Mode magasin blir både roligare och mer personligt.

Under det senaste året har sajten metromode.se genomgått en stor förändring med ny digital strategi och mer redaktionellt material inom livsstil. Flera populära bloggare har rekryterats, nu senast livsstilsprofilen Henrietta Fromholtz och modebloggaren Linn Eklund.

– Vi kommer att fortsätta bygga upp de olika segmenten och utveckla dem i takt med att vi implementerar en ny identitet för Metro Mode under våren, säger Kia Agerhem, affärsområdeschef för Metro Mode, till Dagens Media.

Kommer det att finnas några nya annonsmöjligheter i Metro Modes magasin?

– Ja, vi är absolut öppna för alla kreativa idéer som annonsörerna har.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Metro ModeMetro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.