Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Här är nya Mer smak

Publicerad: 22 januari 2013, 13:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:58

Omgörningen av Coops medlemstidning är färdig. Tidningen har fått både nytt namn, ny design och ett tydligare innehåll.


Ämnen i artikeln:

Coop

Dagensmedia.se har tidigare skrivit om att Coops tidning Mersmak ska gå igenom en omgörning och dessutom byta namn till Mer smak.

Omgörningen har drivits av Sofia Wadensjö Karén, vd på Tidningen Vi, och Tia Jumbe, publisher på Coop Marknad.

Nu är tidningen färdig och första numret av den omgjorda tidningen når ut till medlemmarna om drygt en månad.

– Det har varit ett intensivt och roligt arbete som har landat i en tidning som ger inspiration. Den är modern, inbjudande och tydlig, säger Sofia Wadensjö Karén till dagensmedia.se.

Den nya tidningen riktar sig mer än tidigare mot barnfamiljer och detta kommer att lysa igenom i artiklarna i tidningen.

Dessutom kommer det bli ännu mer tydligt att Coop ägs av dess medlemmar. Tanken är att tidningen på ett naturligt sätt ska inkorporera medlemmarna i texterna.

Bland annat innehåller Mer smak avsnittet Vardagsakuten, där tidningen åker hem till olika medlemmar och hjälper dem med diverse matrelaterade problem.

– Vi har med Coops medlemmar och ägare på flera sätt i tidningen, som gäster, provsmakare och via redaktionsrådet är de med att ge tips om vad de vill läsa om, säger Tia Jumbe, och fortsätter:

– Det viktigaste för en kundtidning är att stärka relationen med kunden och det har vi gjort genom att ta fram en proffsig och snygg mattidning. Den är modern utan att vara trendig, lekfull men ändå snygg.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Coop

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.