Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Här är nya Hunger

I oktober lanserar Offside Press sin nya mattidning Hunger. Redan nu är allt annonsutrymme i de två första tidningarna slutsålt.


Publicerad 2013-09-10 07:17
Uppdaterad 2015-12-06 13:35

Ämnen i artikeln:

Offside

Dela artikeln:

"Tidningen som tar maten på allvar". Så marknadsför Offside Press sin nya mattidning Hunger som ska granska fusket i butikerna och på krogen. Om en månad får prenumeranterna det första numret hem i brevlådan.

Tobias Regnell, vd och förlagschef på Offside press är övertygad om att det blir en bra bit över 3000 prenumeranter, troligen närmare 4000 till premiärnumret.

– Vi har fler prenumeranter nu än vi hade på Filter inför första numret, men de stora ansträngningarna kommer när vi har släppt det första numret. Vi är redan väldigt nära målet på 2500. På Filter hade vi 1500, säger han.

Även annonsförsäljningen har gått över förväntan. Offside Press har dubblerat siffrorna för budgeten man satt upp.

– Vi har fått gå upp i sidor för att vi har sålt slut. Vi har nästan sex sidor på vänt, det har jag aldrig varit med om tidigare och jag har jobbat med media i många år, det är fascinerande. Vårt andra nummer inför julen är också slutsålt och vi har gått upp åtta sidor. Vi har en spännvidd på annonsörer, vilket är roligt. Vi ville inte att det skulle bli tio sidor vin, säger Richard Kruuse, annons- och marknadschef på Offside Press.

Packningsgraden är den samma som för Filter och Offside: 34 procent. Formatet är däremot större och det första numret blir på 124 sidor efter att man gått upp åtta sidor.

Omslaget som visas upp i direktmarknadsföringen pryds av en bild på ett skjutet vildsvin.

– Det är ett dummieomslag, det kommer att vässas ytterligare och det är inte ens säkert att det blir ett vildsvin på ettan. Men vi gör ett vildsvinsjobb som handlar om vildsvinet från jakt till tallrik, en lång berättelse. Vi kommer ha ett eller två jobb i varje tidning som är av Filterkaraktär, sen kommer chefredaktören Mats-Eric Nilsson, vars trademark är granskning, dyka ner i frukt och grönt-disken och göra en spännande granskning, säger Tobias Regnell och fortsätter:

– Det blir också mycket inspiration i tidningen, vi kommer att ha en gästkock i varje nummer och recept som är kopplade till texterna. Det blir inte lösa recept, skriver vi om vildsvin blir de om vildsvin.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.