Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Här är nya Affärsvärlden

Publicerad: 8 Maj 2012, 11:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:57

Affärsvärlden har fått en ansiktslyftning.


Ämnen i artikeln:

TalentumAffärsvärlden

Tidningen har, enligt chefredaktör Jon Åsberg, fått en ny, rappare framvagn.

Dessutom har börs- och marknadsbevakningen byggts ut, samtidigt som tidningen har infört en helt ny avdelning om privatekonomi.

– Vi har gjort ett stort varumärkesarbete och utvecklar nu tidningen för att passa våra primärmålgrupper ännu bättre, säger Jon Åsberg.

Tidningen ska i övrigt fortsätta att satsa på större granskningar, intervjuer och "story-behind-the-story"-reportage.

– Det är det som är vårt adelsmärke, säger Jon Åsberg.

Den nya formen har tagits fram i samarbete med Per-Emil Arvidsson på Wonderboys. Premiärnumret med den nya designen kommer i morgon.

Affärsvärlden ges ut av Talentum och  har 89 000 läsare, enligt Orvesto Konsument 2011:3.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

TalentumAffärsvärlden

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.