Tidskrifter
Här är Finanslivs nya kostym
Publicerad: 24 januari 2017, 10:20
Uppdaterad: 24 januari 2017, 10:24
Bild 1/2 Finansliv får ny modernare kostym.
I samband med att årets första nummer av pappersmagasinet Finanslivs ges ut får magasinet en ny look.
Det är sex år sedan magasinet Finansliv senast gjordes om – nu var det dags att modernisera formen igen.
– Med en tydligare uppdelning av materialet i tidningen och en mer inbjudande form, fortsätter vi att vara magasinet för alla som jobbar i bank, försäkring och finans, säger chefredaktör Agnetha Jönsson, i en kommentar.
Magasinet utkommer med tio nummer per år och når 52 000 läsare.
– Hela redaktionen har jobbat intensivt med omgörningen av tidningen. Resultatet är ett modernt branschmagasin som både är inspirerande och användbart för våra läsare, säger Agnetha Jönsson.
Den nya formen är framtagen av Finanslivs art director Susanne Claesson och formgivaren Markus Edin.