Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Här är Blossoms tidning

Publicerad: 24 Maj 2010, 04:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

Första numret av Blossom Taintons omskrivna hälsotidning har en packningsggrad på 20 procent.


Ämnen i artikeln:

Egmont

Tidningen landar i början av juni hos 6 000 prenumeranter, och 8 juni i butik.

Blossom Magazine har en packningsgrad på 20 procent. L'Oreal, Nike, Kronans Droghandel, Kellogs och Asics är några av annonsörerna i premiärnumret.

– Alla köper ju grisen i säcken när det är premiärnummer, så det är fantastiskt kul att så många har visat intresse, säger Tia Jumbe, ansvarig utgivare och redaktionschef på Blossom Magazine.

Vilka titlar konkurrerar ni med?

– Vi konkurrerar egentligen inte med någon, alla tidningar i hälsosegmentet är ganska olika varandra. Vi är unika, och det kommer att framgå.

En del av innehållet består av ett kosttest avsett för att ta reda på vad man ska äta för att må bra.

– Det är ett unikt test och det vi drar störst på. Genom 40 frågor indelade i 5 delar kan man ta reda på vilken kosttyp man är. Vi tror inte på någon quick fix, var och en är expert på sig själv och det genomsyrar hela tidningen, säger Tia Jumbe.

Therese Johansson

Ämnen i artikeln:

Egmont

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.