Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Här är Betssons EM-tidning

Inför fotbolls–EM i Polen/Ukraina testar spelbolaget Betsson ny mark och drar igång sin första kundtidning.

Henrik Widell


Publicerad: 04 Juni 2012, 12:27
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:20

Ämnen i artikeln:

Betsson

Tidningen ”Bet!” är Betssons första insteg på kundtidningsmarknaden. Tidningen ska vara fylld med statistik, information och tips och råd. Bland dem som ger tips till läsarna finns bland andra fotbollsexperten Ola Andersson.

– Vi ville skapa något som våra kunder faktiskt kan hålla i handen. Det finns en viss skepsis mot utländska spelbolag, vissa tror knappt att vi finns på riktigt. Därför tror vi att tidningen kan ge oss en tydligare identitet hos kunderna, säger Thomas Bertilsson, pr-chef på Betsson.

Tidningen, som är gjord av Redaktörerna, ligger på 28 sidor och ska distribueras i 17 000 exemplar.

Betsson har tankar på ett liv för tidningen också efter fotbolls-EM.

– Vi ska utvärdera och se hur det går med den här EM-satsningen. Faller det väl ut har vi planer på att kanske släppa fler nummer i samband med att de stora fotbollsligorna rullar i gång i höst.

Varför valde ni att samarbeta med Redaktörerna för den här produkten?

– Vi ville ha några som kan sport och det kan redaktörerna och sedan greppade de ganska snabbt vad vårt varumärke står för och hur vi vill bli betraktade av konsumenterna.

Ämnen i artikeln:

Betsson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.