Här är Betssons EM-tidning

Inför fotbolls–EM i Polen/Ukraina testar spelbolaget Betsson ny mark och drar igång sin första kundtidning.

Tidningen ”Bet!” är Betssons första insteg på kundtidningsmarknaden. Tidningen ska vara fylld med statistik, information och tips och råd. Bland dem som ger tips till läsarna finns bland andra fotbollsexperten Ola Andersson.

– Vi ville skapa något som våra kunder faktiskt kan hålla i handen. Det finns en viss skepsis mot utländska spelbolag, vissa tror knappt att vi finns på riktigt. Därför tror vi att tidningen kan ge oss en tydligare identitet hos kunderna, säger Thomas Bertilsson, pr-chef på Betsson.

Tidningen, som är gjord av Redaktörerna, ligger på 28 sidor och ska distribueras i 17 000 exemplar.

Betsson har tankar på ett liv för tidningen också efter fotbolls-EM.

– Vi ska utvärdera och se hur det går med den här EM-satsningen. Faller det väl ut har vi planer på att kanske släppa fler nummer i samband med att de stora fotbollsligorna rullar i gång i höst.

Varför valde ni att samarbeta med Redaktörerna för den här produkten?

– Vi ville ha några som kan sport och det kan redaktörerna och sedan greppade de ganska snabbt vad vårt varumärke står för och hur vi vill bli betraktade av konsumenterna.

Henrik Widell

Publicerad 2012-06-04 12.27Uppdaterad 2015-12-06 14.20

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: