Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Guldbladet ökar

Publicerad: 11 April 2012, 09:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:27

Aldrig tidigare har så många bidrag skickats in till Sveriges Uppdragspublicisters tävling Guldbladet.


Ämnen i artikeln:

GuldbladetSveriges uppdragspublicister

Totalt har 381 bidrag skickats in till Guldbladet. Det är en ökning på 12 procent jämfört med förra året, som också var ett rekordår.

– Detta är ett fantastiskt resultat. Förra årets rekordökning var ett kliv i sig och att nu växa ytterligare 12 procent är ett bevis branschens uppsving. Fler köpare av marknadskommunikation har sett att redaktionell kommunikation fungerar och att det är ett viktigt verktyg som på ett trovärdigt sätt stärker kundrelationen, varumärket och i slutändan ökar affären, säger Dragana Kusoffsky Maksimovi?, vd för Sveriges Uppdragspublicister, i ett pressmeddelande.

Den största ökningen har skett i kategorier som Bästa webb-tv, Bästa webbkommunikation, Bästa journalistik och Bästa kundtidning konsument.

Priserna i tävlingen delas ut vid en gala på Berns i Stockholm 15 maj.

Årets jury

Marianne Brandt, creative director/modechef, M Magasin, Bonnier Tidskrifter

Micael Dahlén, professor, Handelshögskolan

Elsa Falk, verksamhetschef, Plan produktion & försäljning

Jan Gradvall, journalist

Cecilia Schön-Jansson, ordförande, Sveriges Informationsförening och kommunikationskonsult

Fredrik Svedjetun, chefredaktör, Dagens Media

Jan Wifstrand, vd, Rapidus och juryordförande

Malou Örner, seniorkonsult, Rewir

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev