Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

”Gud var inte stor – den här gången”

Publicerad: 26 April 2013, 12:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

Prestigemagasinet Fokus digitalsatsning försenas på grund av teknikstrul.


I början av april berättade Dagens Media att nyhetsmagasinet Fokus planerade att lansera en ny digitalstrategi.

Bland annat skulle tidningen införa en betalvägg på sajten.

– Vi vill göra det enkelt för de som är beredda att betala. Det är också ett led i att tydliggöra att man inte kan läsa Fokus gratis, sade chefredaktören Martin Ahlquist då.

Hela den nya digitalstrategin var tänkt att sjösättas fredagen den 12 april. Två veckor senare har inget hänt.

– Jag har för mig att jag utlovade lanseringen till en viss vecka "InsAllah" och konstaterar att gud inte var stor, åtminstone inte den här gången. Jag vågar inte utlova något nytt datum men det är väldigt nära, säger Martin Ahlquist.

Betalväggen är försenad på grund av teknikstrul som inträffat när den nya lösningen skulle kopplas ihop med prenumerationsdatabasen.

Läs allt om Fokus betalvägg här.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.